July 10, 2017

KÄYTÄTKÖ SÄ MEIKKIÄ SALILLA?!?


Vastaus on: kyllä, käytän meikkiä salilla. 

Harvemmin tosin meikkaan salia varten, jos mulla ei valmiiksi ole meikkiä naamassa saatan lähteä ihan sillä tavalla tai sitten peitän silmänaluset ja laitan hieman ripsiväriä, riippuu millä tuulella olen. 
Koskaan en kuitenkaan pese pois meikkiä naamasta jos olen lähdössä salille.

Miksi sitten pidän salilla(kin) meikkiä?
Koska se antaa mulle itsevarmemman fiiliksen. Salilla on kuitenkin paljon peilejä ja jos sieltä tuijottaa kalpea ja väsynyt naama, on mielialakin sen mukainen ja näin ollen treenitkin. 
Mikäli taas sieltä peilistä tuijottaa takaisin raikkaan ja sporttisen näköinen, levännyt naama, sujuu treenikin paljon paremmin.


Seuraan Instagramissa muutamia fitness-henkisiä ihmisiä ja usein heidän salikuviensa alle monet kommentoivat juuri sitä, jos meikkiä on vähääkään naamassa ja se on sitten jotenkin huono juttu, melkeinpä jopa laitonta, mikäli kommentteja katsoo. Siellä syyllistetään ja haukutaan, mutta miksi? Eikö se ole jokaisen oma asia minkä näköisenä sinne salille menee, kunhan ei nyt ole alasti? Jos sua haittaa jonkun meikit, niin suosittelen keskittymään siihen omaan treeniin vaan ja jos et pysty, niin et harjoittele tarpeeksi kovaa.
Itse en salilla edes huomaa muita ihmisiä. Mulla on aina kuulokkeissa musiikki täysillä, enkä mene salille tekemään muuta kuin sen oman treenini ja sitten olen valmis. Mulla ei ole aikaa, eikä haluja lähteä arvostelemaan ketään ulkoisen olemuksen perusteella. Ainakaan negatiivisesti. 




Mun itsevarmuus ei ole kiinni meikeistä. En tunne itseäni huonommaksi ihmiseksi ilman meikkiä, olen vain kauniimpi meikin kanssa, niinkuin lähes jokainen. Siksi meikkaan. Se on myös mulle rentouttava aamurituaali, joka ei ole ollenkaan pakkopullaa, vaan se hetki päivästä, joka on vain mua itseäni varten. 
 Lisäksi meikki saa oloni tuntumaan huolitellummalta. Vihaan sitä että tunnen itseni homssuiseksi. Harvemmin kuitenkaan korjaan meikkiä pävän aikana, näissäkin kuvissa olen ollut töissä, tullut kotiin, nukkunut päiväunet ja sitten lähtenyt salille, kertaakaan peiliin vilkaisematta. Eli en ole mitenkään erityisen tarkka miltä näytän.


Joku voisi heittää sellaisen argumentin, että iho ei pääse hengittämään meikin alta. Se tuskin enää nykyään pitää paikkaansa, koska esimerkiksi meikkivoiteiden koostumukset ovat parantuneet huimasti viime vuosikymmenenä. Ja mikäli tämä pitäisi paikkansa, olisi ihoni varmasti aika huonossa kunnossa, koska hikoilen myös töissä paljon. Itseasiassa viime vuoden olin lähes kokonaan meikkaamatta työni vuoksi ja silloin ihoni oli paljon pahemmassa kunnossa kuin nyt. Uskon, että meikki myös suojaa ihoa ilman saasteilta, auringolta ja pakkaselta. 
Kunhan vain huolehtii hyvästä meikinpoistosta iltaisin, en usko, että mitään ongelmia ilmenee. 


En usko, että koskaan lopetan itse meikin käyttöä. Rakastan sitä, miten sillä saa kasvot eloon ja korostettua niitä parhaita piirteitä. On muutenkin jännä, että ihmiset, jotka pitävät ulkonäöstään huolta ja käyttävät aikaa siihen, mielletään usein pinnallisiksi ja tyhmiksi. Itse en ole varma olenko kumpaakaan vai molempia, mutta kyllä haluan pitää huolen siitä, että syön terveellisesti ja hyvin, en halua lihota, joten en syö liikaa. Mitä väärää siinä on? Jos joudun jostain luopumaan sen tähden, ei se ole niin kamalaa. 
Sama on tuossa meikkaamisessakin, se, että joudun heräämään puoli tuntia aikaisemmin, kuin  jos en meikkaisi, ei mielestäni ole kovin suuri uhraus sille, että tunnen oloni hyväksi ja nätiksi koko päivän. Eikä se tavallaan edes ole uhraus, menen vain aikaisemmin nukkumaan. 
Joskus jopa tingin mieluummin aamupalasta, kuin meikkaamisesta. Kuulostaa hullulta, tiedän, mutta mulla nyt vaan sattuu olemaan tällaiset prioriteetit ja olen itse niihin tyytyväinen. Plus olen paljon tehokkaampi kun en ole syönyt. Sen jälkeen väsyttää ja haluaisi vain kömpiä johonkin nukkumaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Tämä viikko vielä ja sitten mulla alkaa loma!

-V

P.S
Hyvinvoinnin.fi- sivuilla saa -15% lisäalen kaikista outletin tuotteista viikolla 28 (10-17.7) koodilla OUTLET28
Kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi ja käydä katsomassa mitä kaikkea ihanaa sieltä löytyykään. Itsekin aion heti aamulla olla kärppänä tilaamassa!

4 comments:

  1. Itsekin käytän meikkiä salilla, en tosin meikkaa salia varten. En siis jaksa poistaa meikkiä ennen treeniä. Esimerkiksi töistä tullessa oon "täydessä tällingissä", mutta tänäänkin kävin aamulla salilla ihan au naturel. Kumpikaan vaihtoehto ei ole itselle ongelma. Hiki siellä tulee joka tapauksessa 😂

    https://heidi-karoliina-a.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama homma, ei se meikki samalta näytä enää treenin jälkeen. Aamuisin harvoin jaksan nähdä vaivaa ennen salia, mutta se johtuu osittain siitä myös, että mielestäni olen parhaimmillani kun olen juuri herännyt 😄

      Delete
  2. Ihan sama, meikkaako joku salille, mutta en kestä niitä typpejä, joolla on kaks litraa hajuvettä niskassaan! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuo on muuten ihan totta! Vaikka ihmisiä ei "näkisikään" salilla, niin vahvan hajun kyllä huomaa väkisinkin. Se on kyllä paha! 😀

      Delete

Thank you for sharing your thoughts. I will answer asap :)